DIETA ĆWICZĄCEGO

Osoba ćwicząca i zaznająca rozmaitych dziedzin sportu, koniecznie powinna zatroszczyć się należycie o dobór właściwej dla niego diety. W zakresie jadłospisu są ogromne wymagania, ponieważ klasyczna dieta na odchudzanie to co innego niż dieta sportowca. Podczas gdy pierwsza grupa osób, a więc ci, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy decyduje się na ograniczenie kalorii, ci drudzy starają się najpierw „robić masę”, czyli muszą mieć co spalać, aby utrwalać na swych ciałach tkankę mięśniową. Generalnie organizm osoby regularnie ćwiczącej a nie tylko robiącej nasza %strona internetowa% sobie katorżnicze głodówki, nastawiony jest na spalanie. Jest ono intensywne i opiera się na zwiększeniu energetycznego zapotrzebowania naszego organizmu, zatem nie możemy sobie „żałować” jedzenia, wiedząc, że chcemy schudnąć, ale też wyrzeźbić sylwetkę. Istotne jest zatem skoncentrowanie się w głównej mierze na radykalnej zmianie jadłospisu. Konieczne jest zredukowanie ilości spożywania fast foodów, produktów wysoko przetworzonych oraz takich, które wnoszą do organizmu jedynie puste kalorie- na przykład cukry czy czerwone mięso pełne tłuszczu. Nie sprzyjają one odchudzaniu, a także ćwiczeniom fizycznym. Musimy natomiast zagwarantować organizmowi produkty pełne wolno uwalniających się węglowodanów- kasze, pieczywa razowe, makarony wysokiej jakości, najlepiej brązowe. Ponadto nie zapominajmy o wprowadzeniu do diety także warzyw i jarzyn stanowiących kopalnię witamin i przeciwutleniaczy czyli tak zwanych antyoksydantów. Na budowanie zgrabnej sylwetki warto wybierać także specjalistyczne odżywki.

Źródło: http://www.drczelej.pl